Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEripek, Süleyman
dc.contributor.authorÇiçek, Kerem
dc.date.accessioned2014-06-13T11:44:14Z
dc.date.available2014-06-13T11:44:14Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3224
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 109663en_US
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, Denizli il merkezinde bulunan Öğretilebilir Çocuklar Okulu Ünite II sınıfında uygulanan Hayat Bilgisi Ders Programının değerlendirilmesidir. Bu amaçla: 1. Ünite II sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi Ders Programı Ünite amaçlarına ulaşma durumları nedir? 2. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi Ders Programını amaç, içerik ve eğitim durumları boyutlarında değerlendirme sonuçları nedir? sorularına yanıt aranmıştır. Birinci sorunun yanıtına araştırmanın yapıldığı tarihte Ünite II sınıfına devam eden toplam 9 öğrencinin Hayat Bilgisi Ders Programı Ünite amaçlarına ilişkin düzeylerine gözlenerek ulaşılmıştır. Bu amaçla ''Öğrenci Gözlem Formu'' kullanılmıştır. Formda öğrencilerin her bir ünitenin amaçlarına ulaşma düzeyleri; Bağımsız, Öğretim ve Engellenme düzeyinde ele alınmıştır. İkinci sorunun yanıtına Öğretilebilir Çocuklar Okulunda görev yapan öğretmelerin Hayat Bilgisi Ders Programına ilişkin görüşleri alınarak ulaşılmıştır. Bu amaçla ''Öğretilebilir Çocuklar Okulu Hayat Bilgisi Ünite II Ders Programının Eğitim Programları Boyutlarında Değerlendirilmesi Formu'' kullanılmıştır. Formda öğretmenlerin değerlendirmeleri; amaç, içerik ve eğitim durumları boyutlarında olmuştur. Araştırmanın başlıca bulguları şunlardır. Araştırma sonucunda öğrencilerin Hayat Bilgisi Ders Programında yer alan ünitelerin amaçlarına ulaşma düzeylerinin çeşitlilik gösterdiği belirleniştir. Buna göre I. Ünitenin (Özbakım) amaçlarına 9 öğrenciden 5'i Bağımsız düzeyde ulaşırken III ve IV Ünitenin amaçlarına bağımsız düzeyde ulaşan öğrenci sayıları 3 olmaktadır. Bununla birlikte ünite amaçlarına Bağımsız düzeyde ulaşan öğrencilerle, öğretim düzeyinde ulaşan öğrenciler birlikte gruplandığında genellikle öğrencilerin ünite amaçlarına ulaşmada başarılı olduklarını söyleyebiliriz. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi amaçlarına ve içeriğine ilişkin görüşleri ''kısmen katılıyorum'', ''katılmıyorum'' seçeneklerinde yoğunlaşmaktadır. Buna karşın eğitim durumlarına ilişkin görüşlerindeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklar -- Eğitimen_US
dc.subjectEğitim -- Müfredat programlarıen_US
dc.titleÖğretilebilir çocuklar okulu hayat bilgisi ders programının değerlendirmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[3], 41, [2] y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster