dc.contributor.advisor | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Akpınar, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2016-01-22T00:33:40Z | |
dc.date.available | 2016-01-22T00:33:40Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3243 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 138640 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, iş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi kapsamındaki 'jigsaw' tekniğinin, öğrenme ve beceriye dönük davranışların gerçekleşme düzeyindeki etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öntest - sontest kontrol gruplu model uygulanmıştır. Araştırmanın deneklerini Muğla/Yatağan TEK. Mehmet Akif Ersoy İlköğretim okulu yedinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma 1998-1999 öğretim yılının ikinci döneminde yapılmıştır. Araştırmanınuygulamasına geçilmeden önce ölçme aracı deney ve kontrol gruplarına öntest olarak uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki denkleştirme, anket, öntestten elde edilen bulgular ve karne notları gözönünde bulundurularak gerçekleştirilmiştir. Öntestin uygulanmasından sonra ''Basit Elektrik Devreleri ve Elektrik Tesisatçılığı'' ünitesi ile ilgili giriş düzeyinde bilgiler her iki gruba öğretmen tarafından verilmiştir. Kontrol grubuna geleneksel yöntemle öğretim uygulanırken, deney grubuna işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Uygulama bitiminde her iki gruba sontest uygulanarak bilişsel öğrenme düzeyleri ölçülmüştür. Sontest uygulamasından sonra ünitenin uygulama çalışmaları bölümüne geçilmiş ve iki hafta süren ''Elektrik Tesisatçılığı'' uygulama çalışmaları sonunda, beceriye dönük davranışların gerçekleşme düzeyi 'davranışsal başarı testi' uygulanarak ölçülmüştür. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlar şunlardır: 1. Öğrenci bilişsel başarıları bakımından Jigsaw tekniği, geleneksel öğretimden daha etkilidir. 2. Öğrencilerin beceriye dönük davranışlarının gerçekleştirilmesi düzeyi bakımından jigsaw tekniği, geleneksel öğretimden daha etkilidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mesleki eğitim -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Teknik eğitim -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Eğitim teknolojisi | en_US |
dc.title | İş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin etkililiği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 107 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |