Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorAlcı, Cahit
dc.date.accessioned2004-05-20T16:53:54Z
dc.date.available2004-05-20T16:53:54Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3281
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 169242en_US
dc.description.abstractÖğrenme-öğretme ortamının fiziksel olarak düzenlenmesi, etkili bir sınıf yönetiminin gerçekleşmesinde önemli bir boyuttur. Sınıftaki fiziksel değişkenlerin düzenlenmesi öğretmenin görevidir. Öğrenme ortamının sevimli ve üretken olabilmesi için sınıftaki; ısı, ışık, renk, oturma düzeni, öğrenci sayısı, görünüm v.b. gibi fiziksel değişkenlerin eldeki olanaklar ölçüsünde güdüleyici, öğretici ve ilgi çekici bir biçimde düzenlenmesi yapılan öğretimin kalitesini artıracaktır. Bu araştırmanın amacı, resmi genel liselerde görev yapan öğretmenlerle, bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin, öğrenme-öğretme ortamını etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin görüşleri ile öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında fark olup olmadığını belirlemektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu betimsel araştırmanın çalışma evrenini Balıkesir İl merkezinde yer alan resmi genel liselerde görev yapan 416 öğretmen ile bu okullarda lise II'nci sınıfta öğrenim gören 487 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma için gerekli olan veriler, bu araştırma için geliştirilen 32 maddeden oluşan anketin öğrencilere ve de öğretmenlere uygulanması sonucu elde edilmiştir. Toplanan verilerin bilgisayar ortamında 'SPSS 7.0 for Windows' paket programı ile istatistik çözümlemeleri yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve t testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrenme-öğretme ortamını etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin öğretmenler ile öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin öğretmenlere göre, sınıfın fiziksel değişkenlerini öğrenme-öğretme ortamında daha etkili buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak okul yöneticileri ve denetçilere; okullardaki öğrenme-öğretme ortamını etkileyen fiziksel değişkenlerin mevcut durumunu belirleyerek, iyileştirme çalışmaları yapmaları, görevli personeli yönlendirmeleri, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini dikkate almaları önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectÖğrenme psikolojisien_US
dc.titleSınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşleri : (Balıkesir ili örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageV, 73 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster