Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSözer, Ersan
dc.contributor.authorKaraalp, Seher
dc.date.accessioned2003-10-31T16:53:30Z
dc.date.available2003-10-31T16:53:30Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3291
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 168806en_US
dc.description.abstractEğitim toplumların sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmanın yeni gereksinimleri karşısında eğitim sisteminin, ülkenin sosyo-kültürel, teknolojik ve ekonomik gelişme ve kalkınmasına destek verecek bireyleri yetiştirme görevi vardır. Bu denli önemli bir görevin gelişigüzel gerçekleştirilmesi söz konusu değildir. Bu nedenle, eğitim-öğretim etkinlikleri planlı yürütülmesi gereken etkinliklerdir. Bunun için, öğretim programları öğretmenlerce planlanarak uygulamaya dönüştürülür. Böylece, planlanmış bir öğretimin sonucunda sosyal, ekonomik ve eğitsel amaçlara ulaşmak olanaklı olabilecektir. Öğretimin planlanması, önceden belirlenen amaçlara ulaşmayı, etkinlikleri uygulama ve değerlendirme süreçlerini kolaylaştırır. Bunun için, öğretmenlerin öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olarak yetişmiş olmaları eğitsel ve yasal yönden bir zorunluluk olmaktadır. Bu araştırma, öğretimin planlanması konusunda öğretmenlerin görüş ve önerilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan veriler ilgili yerli ve yabancı kaynaklar ile anket sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini ise, 2001-2002 öğretim yılının II. döneminde Kütahya il merkezindeki 37 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 426 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Uygulanan anketlerin %90 oranında geri dönüşü gerçekleşmiştir. Anketin birinci bölümünü oluşturan ve öğretmenlerin kişisel bilgilerini ortaya koyan bağımsız değişkenlere göre; ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci bölümde yer alan ve bağımlı değişken olarak kabul edilen önermelere verilen yanıtların çözümleri bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Veri toplama aracının ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci bölümde yer alan önermelerin her birine verilen yanıtların sayı ve yüzdelikleri alınmıştır. Bunların yanında bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında ilişki olup olmadığını belirlemek için veriler khi kare (X²) tekniğine göre çözümlenmiş, değişkenler arası ilişki miktarını belirlemek için C (Contingency) değerleri bulunmuştur. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının belirlenmesinde ise .05 anlamlılık düzeyi benimsenmiştir. Anketin sekizinci bölümünde yer alan ve sınıf öğretmenlerinin geleceğe yönelik önerilerini belirleyen verilerin çözümlenmesinde frekans sayımı ve yüzdeliklerden yararlanılmıştır. Yapılan veri çözümlemelerinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: ·Sınıf öğretmenlerinin öğretim etkinliklerinin planlanmasına ilişkin genel görüşleri, plan hazırlama, uygulamaya, değerlendirmeye, planlama eğitimine ilişkin görüşleri genelde olumludur. ·Sınıf öğretmenleri öğretim etkinliklerinin planlamasına ilişkin sorun yaşamadıklarını ve hizmetiçi eğitime gereksinimleri olmadığını belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim -- Müfredat programları -- Türkiyeen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Değerlendirme -- Türkiyeen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğretim etkinliklerinin planlanmasına ilişkin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 220 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster