Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayrak, Coşkun
dc.contributor.authorEker, Yalçın Fazıl
dc.date.accessioned2004-05-20T16:53:34Z
dc.date.available2004-05-20T16:53:34Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3294
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 168846en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile, Eskişehir merkez ilçedeki resmi ilköğretim okullarında yürütülen toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine etkisinin, okul yöneticileri ve toplam kalite yönetimi okul temsilcilerinin (formatörlerin) görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma 2002-2003 eğitim öğretim yılında Eskişehir merkez ilçedeki, 99 ilköğretim okulunda görev yapan, 99 okul yöneticisi ve 99 formatör üzerinde gerçekleştirilmiş, evrenin % 90'ından kullanılabilir veri elde edilmiştir. Okul yöneticisi ve formatörlerin kişisel özelliklerini ve toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısına ilişkin değerlendirmelerini belirlemeye yönelik maddelerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Evren üzerinde çalışıldığından hipotez testine dönük çıkarımsal istatistik yöntemler kullanılmamış, ayrıntılı frekans yüzde analizlerine olanak sağlayan betimsel istatistiksel yöntem kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, toplam kalite yönetimi uygulamalarının, okullarda, liderlik ve demokratik ortamın gelişmesi, sürekli iyileşme ve gelişme, müşteri memnuniyeti, tedarikçilerle işbirliği, konularında okul gelişimine katkı sağladığı ancak tam katılım boyutunda çalışanların kendiliğinden sorumluluk alma isteğinin artmasına ve sınıf yönetimi etkinliklerinin gelişmesine katkı sağlamadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Toplam kalite yönetimi uygulamaları, okulların sürekli gelişmeye devam etmelerinde gerekli olan zihniyet değişikliğini yaratacak yöntem olarak benimsenmektedir. Okullarda yürütülen çalışmaların toplam kalite yönetimi anlayışı ile yeniden yorumlanması, okulların gelişimi için harcanan çabalara ivme kazanacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.titleToplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 101 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster