Rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin kronik hastalığı olan öğrencilerle ilgili yaklaşımları : bilgi kaynakları, bilgi düzeyleri, tutumları
Abstract
Bu çalışmada; rehber öğretmenler, sınıf öğretmenleri ve 6-12 yaş grubu kronik hastalığı olan öğrencilerden alınan bilgiler ele alınmıştır. Bu bilgiler; rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin, kronik hastalığı olan öğrenciler hakkında bilgi kaynakları, bilgi düzeyleri ve hastalık durumuna yönelik tutumları üzerinde durulmuştur. Bu amaçla 2001-2002 Eğitim-Öğretim Yılında Eskişehir il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarındaki rehber öğretmen, sınıf öğretmeni, kronik hastalıklı öğrenciler araştırıma kapsamına alınmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen "Rehber Öğretmen Anketi", "Sınıf Öğretmeni Anketi", "Öğrenci Görüşme Formu" ve "Hastalık Bilgisi Testi" ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerin öğrencilerin hasta olduklarını öğrenme, hastalıklar hakkında bilgiler ve öğrencilerin tedavi süreçleri hakkındaki bilgi kaynağının hasta çocuğun aileleri olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin, hasta öğrencilerin yasal haklarıyla ilgili bilgi kaynaklarının ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı resmi yazılar olduğu gözlenmiştir. Yapılan çalışmada rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin; öğrencilerin yasal hakları ve hastalıklar hakkında yeterli bilgilerinin olmadığı, kronik hastalıklar hakkındaki bilgi eksikliklerine bağlı olarak, öğrencilerin ve ailelerinin ihtiyaçlarını karşılayamadıkları ve bu konuda ek bilgiye ihtiyaçları olduğu gözlenmiştir. Araştırmada, rehber öğretmenlerin ve sınıf öğretmenlerinin öğrencileri ve ailelerini yasal konularda bilgilendirme oranının düşük olduğu, hastalıklarla ilgili bilgilerini başkalarıyla paylaşma, öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri ve ders etkinliklerine katılımı konusunda farklı tutumları benimsedikleri görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]