Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Mehmet, 1965-.
dc.contributor.authorKarabulut, Ülkü
dc.date.accessioned2015-06-29T12:03:41Z
dc.date.available2015-06-29T12:03:41Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3306
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 171611en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile televizyonun okulöncesi çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen ve anne-babaların görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini, Kocaeli ilinde yer alan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının öğretmenleri ve anne-babaları oluşturmaktadır. Çalışma 2002-2003 eğitim öğretim yılında, ı O öğretmen ve ı O anne-baba ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama amacı ile televizyonun okulöncesi çocuklar üzerindeki etkileri konusunda öğretmen ve anne-baba görüşlerini belirlemek için nitel araştırma yöntemi benimsenerek yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda; görüşme yapılan öğretmenler ve anne-babalar, televizyonun çocuklar üzerinde çeşitli davranış değişiklikleri yarattığını ifade etmişlerdir. Çocukların televizyon izledikten sonra; televizyonda duydukları ifadeleri tekrar etmeleri, televizyon kahramanlarını taklit etmeleri, reklam ürünlerini istemeleri, televizyonda izlediklerinin resimlerini çizmeleri gibi davranış değişiklikleri gösterdikleri bulunmuştur. Araştırma sonucunda; çocukların televizyon izledikten sonra davranışlarındaki değişikliklerin hem olumlu hem de olumsuz olduğu yönünde öğretmenler ve anne babalar benzer görüşler belirtmişlerdir. Televizyonun; çocukların dünyayı tanımaları, dil gelişimlerine katkıda bulunması, kavramları öğrenmeleri, hayal dünyalarını zenginleştirmesi gibi olumlu davranış değişiklikleri kazandırmasının yanında, çocukların saldırgan davranışlarda bulunmaları, onları bireyselleştirmesi, argo kelimeler öğrenmelerine neden olması, kendi kültürlerinden uzaklaştırması gibi olumsuz davranış değişikliklerine yol açtığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelevizyon, İlköğretimdeen_US
dc.subjectTelevizyon ve çocuklaren_US
dc.titleTelevizyonun okulöncesi dönem çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen ve anne-baba görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVIII, 137 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster