Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yürütülen EYTEPE yüksek lisans programının e-öğrenme açısından değerlendirilmesi ve ekonomik analizi
Abstract
Bu araştırmada öğretmenlerin ve yöneticilerin Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında e-öğrenme yöntemi kullanılarak yüksek lisans yapmalarına olanak sağlayan "EYTEPE e-öğrenme platformu" oluşturulmuştur. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde e-öğrenme yöntemi kullanılarak yürütülmesi planlanan Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi tezsiz yüksek lisans programında, e- öğrenme yönteminin teknik alt yapı maliyeti, eğitim gören öğrencilerin birim maliyeti, e-öğrenme ve örgün eğitimin kredi başına maliyeti, e-öğrenme ve örgün eğitimin zaman karşılaştırması, e-öğrenme yöntemi için yapılacak eğitim yatırımının karlılığı, ve e-öğrenme yönteminin uygulama koşullarının nasıl sağlanabileceğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yürütülen EYTEPE tezsiz yüksek lisans programının e-öğrenme açısından değerlendirilmesi ve ekonomik analizini içeren bu araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evrenini 2003-2004 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsündeki EYTEPE tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı 25 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada örneklem alınma yoluna gidilmeyip, evren çalışma evreni olarak kabul edilmiştir. EYTEPE elektronik öğrenme modelinin ekonomik analizi yapılırken enflasyon oranı ve risksiz faiz oranı değişkenleri kullanılmış, 04.11.2003 tarihinde ihale edilen 9 aylık hazine bonosunun yıllık bileşik faizi olan %29.90 değeri risksiz faiz oranı olarak analizde kullanılmıştır. EYTEPE tezsiz yüksek lisans programının web tabanlı uygulama modelinin bir eğitim yatırımı olarak ekonomik analizinde, gelirler ile değişken giderlerinin hesaplanmasında Türk Lirası'nın 5 yıllık bugünkü değer iskonto oranı faktörleri, %29.90 iskonto oranına göre bulunarak analizde kullanılmıştır. Yapılan ekonomik analiz sonucunda araştırmadan elde edilen bulgulara göre, e-öğrenme yönteminin örgün eğitim yöntemine göre öğrenci başına birim maliyeti düşük olduğu, örgün eğitim yöntemine göre kredi başına maliyet üstünlüğü sağladığı, İkinci yıldan itibaren sabit giderlerin olmamasından dolayı toplam gelirler toplam giderlerden fazla olduğu için e-öğrenme yöntemi için yapılacak eğitim yatırımının karlı bir yatırım olduğu, e-öğrenme yönteminin örgün eğitim yöntemine göre zaman üstünlüğünün olduğu sonuçlarına varılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]