İlköğretim II. kademe öğrencilerinin akademik başarıları ile zihinsel olmayan kimi özellikleri arasındaki ilişkiler
Özet
Bu araştırmada, öğrencilerin yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer, uygun çalışma ortamına sahip olup olmamaları, serbest zaman etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları, özel yetiştirme alıp almamaları, derslere etkin olarak katılıp katılmamaları, düzenli beslenme alışkanlıklarına sahip olup olmamaları, akşam yatış saati, üst öğretime devam edeceklerine ilişkin kararları, kendilerini sağlıklı bulup bulmamaları, yaşadıkları sağlık sorunlarının türleri, öğrencilikle ilgili sorumluluklarını yerine getirmeleri, karşı karşıya bulundukları problem yoğunlukları, ailenin ekonomik düzeyi, anne babaların çalışıp çalışmamaları, eğitim düzeyi, hayatta olup olmamaları, öz-üvey olmaları, boşanmış-evli olmaları, anne babaları ile olan ilişkileri, algıladıkları anne baba tutumu, anne babaları birbirleriyle iyi geçinip geçinmemeleri, ailesiyle oturup oturmamaları, öğretmen davramşlarını algılayış biçimi, yakın arkadaşlarının akademik başarı düzeyleri, sınıf arkadaşlarıyla olan ilişkilerinin akademik başarılarını farklılaştırıp farklılaştırmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki Atatürk ilköğretim Okulu II. Kademeye devam eden 698 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin akademik başarı ortalamaları okul yönetimi bilgisayar kayıtlarından elde edilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin verilerin toplanması amacıyla, araştırmacı tarafından Uluğ (1981)'un Çalışma Alışkanlıkları Envanteri, Can (1992)'ın seçilmiş sorulardan oluşan Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği, Baltaş (1993)'ın Çalışma Alışkanlıklarını Değerlendinne Ölçeği'nden uyarlanarak hazırlanan Çalışma Alışkanlıkları Envanteri, Problem Tarama Envanteri ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri "SPSS 110" paket programı yardımıyla yapılmıştır. Veri analizi sırasında, bağımsız gruplar arası t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyanslarının homojenliğinin kontrolü Levene testi ile gerçekleştirilmiştir. Varyans analizi sonucunun anlamlı bulunduğu durumlarda, Tukey- HSD testi (varyansların homojen olduğu gruplarda) ve Dunnett C test (varyansların homojen olmadığı gruplarda) kullanılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3320
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]