Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeveci, Handan
dc.contributor.authorÜnal, Zeliha
dc.date.accessioned2006-12-26T11:19:04Z
dc.date.available2006-12-26T11:19:04Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3366
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 346307en_US
dc.description.abstractBireye toplumsal kişilik kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler Programının öğelerinden olan öğretme-öğrenme süreçleri; eğitim amaçlarının gerekli kıldığı yaşantıların istenilen davranışlara dönüştürülmesi için yapılan düzenlemelerle ilgilidir. Yöntem, araç-gereç, personel, teknik gibi alt öğeleri kapsayan öğretme-öğrenme süreçleri öğretime ilişkin etkinliklerin yoğunluk kazandığı bir boyutu oluşturmaktadır. Bu araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir ilinde yer alan yedi eğitim bölgesindeki Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkez ilköğretim okullarından, her bölgeden rastlantısal yolla birer okul seçilmiştir. Araştırma seçilen okullardaki 966 yedinci sını r öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla, kişisel bilgilerle ilgili 5 soru, öğretme-öğrenme sürecine katılım davranışlarına yönelik 14 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, sayı, yüzde, aritmetik ortalama ile standart sapma değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, verilen yanıtların puan ortalamaları öğrencilerin cinsiyetlerine ve akademik başarı düzeylerine göre farklılık oluşturup oluşturmadığını belirlemek için, ikili küme karşılaştırmalarında Bağımsız Gruplar arası "t" Testinden, ikiden çok küme karşılaştırılmalarında ise Tek Yönlü Varyans Analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Varyans analizi sonucunda F değerinin anlamlı çıktığı durumlarda farklılığın hangi gruplar arasında oluştuğunu belirlemek amacıyla Tukey HSD (Tukey's Honestly Singificant Difference Test) çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Araştırmada, tüm istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan veri çözümlemelerinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. İlköğretim yedinci sınıf öğrencileri Sosyal Bilgiler dersinde öğretme-öğrenme sürecine yüksek seviyede katılım göstermektedir. 2. İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi öğretme-öğrenme sürecine katılım duzeyleri, cinsiyetlerine göre değişmemektedir. Akademik başarı düzeylerine göre ise farklılık görülmektedir. 3. İlköğretim yedinci sınıf öğrencileri Sosyal Bilgiler dersinde öğretme-öğrenme sürecine açık katılım davranışlarını daha çok göstermektedirler. 4. İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin öğretme-öğrenme sürecine katılım biçimleri, cinsiyetlerine göre açık katılımda erkek öğrencilerin lehine anlamlı bir fark vardır. Örtülü katılımda değişmemektedir. Akademik başarı düzeylerine göre farklılık görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme psikolojisien_US
dc.subjectÖğrenme stratejilerien_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde öğrencilerin öğretme-öğrenme süresine katılım düzey ve biçimlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 88 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster