Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri
Abstract
Bilgi ve teknolojinin hızla gelişip değiştiği günümüzde, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu eğitim kurumlan üstlenmektedir. Toplumlar, eğitim kurumlan yoluyla, bireylerin gereksinim duydukları temel bilgi, beceri ve değerleri öğrenebilmelerini ve yaşamlarını daha iyi bir biçimde sürdürebilmelerini sağlarlar. Eğitim, bireylerin, bedensel ve ruhsal açıdan sağlıklı, toplumu daha ileriye götüren bireyler olmalarına ve topluma etkin bir şekilde uymalarına katkıda bulunmaktadır. Gerekli bilgi, beceri ve değerler doğrultusunda yetiştirilerek eğitim gören insanlar, olgunlaşmakta, kişiliklerini kazanmakta, toplumun sağlıklı birer parçası haline gelmektedirler. Bu nedenle, ilköğretim programlarında temel bilgi,beceri ve değerlerin kazandırılabilmesi üzerinde önemle durulmuş; ilköğretimin işlevini gerçekleştirebilmesi açısından da hedeflenen bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasına ağırlık verilmiştir. Bu araştırma, öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada, oranlı küme örneklem alma yoluna gidilmiş; Eskişehir ilinde yer alan yedi eğitim bölgesindeki İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkez ilköğretim okullarından, üst, orta ve alt sosyo-ekonomik düzeyden rastlantısal yolla birer okul seçilmiştir. Araştırma bu okullarda görevli 310 ilköğretim sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için, 49 maddeden oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, öğretmenlerin görüşleri sayı ve yüzdeler ile ortaya konmuştur. Araştırmada, verilen yanıtların puan ortalamalarının, öğretmenlerin cinsiyetleri, hizmet sureleri ve görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılık oluşturup oluşturmadığım belirlemek için ikili karşılaştırmalarda bağımsız t testinden, üç ya da daha fazla karşılaştırmalardatek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Varyans analizi sonucunda F değerinin anlamlı çıktığı durumlarda farklılığın hangi gruplar arasında oluştuğunu belirlemek amacıyla Tukey HSD (Tukey's Honestly Singificant Difference Test) çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]