Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzalp, İnan
dc.contributor.authorTonus, H. Zümrüt
dc.contributor.authorSarıkaya, Muammer
dc.date.accessioned2014-07-25T14:32:38Z
dc.date.available2014-07-25T14:32:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/337
dc.description.abstractİşletmelerin başarısında sosyal sorumluluklarının önemi giderek artmaktadır. İktisadi ve idari bilimler fakülteleri örencilerinin sosyal sorumluluk algılamaları, gelecekte isletmelerin sahibi, hissedarı, yöneticisi, muhasebecisi, pazarlamacısı, ya da müşterisi gibi bir paydası olarak, is dünyasının sosyal sorumluluk bilincinin yerleşmesinde oldukça önemli olacaktır. Literatürde yer alan araştırmalar örgencilerin sosyal sorumluluk farkındalığına lisans eğitiminde yer alan konular ve dersler sırasında yapılan tartışmalarla ulaştığını göstermektedir. Bu çalışmada, örgencilerin sosyal sorumluluğun önemini algılamalarının demografik özelliklerden özellikle cinsiyete göre farklılaşma gösterdiğine, ayrıca IIBF’nde farklı bölümlerde okuyan öğrencilerin algılama farklılıklarına değinilmiştir. Araştırma sonuçlarında, isletme bölümü örencilerinin sosyal sorumluluk algılamalarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra cinsiyet göz önüne alındığında kız örgencilerin algılama düzeyleri tüm bölümlerde erkek örencilerden daha yüksek çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractImportance of social responsibility in businesses success increases day by day.. Social responsibilities perception of Faculty of Economics and Administrative Sciences students as prospective stakeholders like business owners, shareholders, managers, accountants, marketing expert, or customers, will be essential in the settlement of responsibility consciousness in business world. Existing research shows that students reach social responsibility awareness through issues and discussions in undergraduate education. In this study, it is stated that students’ perceptions of the importance of social responsibility, change in respect to demographic factors, especially gender; and differences in social responsibility perceptions of student from different faculty departments are mentioned. The results of this research exposed that business administration department students’ social responsibility perceptions are more developed than that of other departments’ students. Besides, when gender is considered, females’ level of perception is found to be higher than that of males in all departments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPaydaslaren_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluken_US
dc.subjectİş Etiğien_US
dc.subjectİşletme Öğrencilerinin Algılamalarıen_US
dc.subjectStakeholdersen_US
dc.subjectCorporate Social Responsibilityen_US
dc.subjectBusiness Ethicsen_US
dc.subjectBusiness Students’perceptionsen_US
dc.titleİktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research On Corporate Social Responsibility Perceptions Of Faculty Of Economics And Administrative Sciences Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster