İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi sürecinde karşılaşılan sorunlar
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticileri ve psikolojik danışmanların görüşlerine göre, İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesinde karşılaşılan sorunların belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde desenlenmiiştir. Araştırmanın evrenini 2005-2006 eğitim-öğretİm yılında Eskişehir merkez ilçesinde yer alan ve kadrosunda psikolojik danışman bulunan 78 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, bu okullarda görevyapmakta olan 47'si okul yöneticisi ve 65'i de psikolojik danışman (rehber öğretmen) olmak üzere toplam 112 kişiden elde edilmiştir. Bu araştırmada ve veriler, araştırmacı tarafından ilgili alanyazına dayalı olarak geliştirilen "İlköğretimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar" adlı veri toplama aracı ile toplanılmıştır. İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesinde karşılaşılan sorunlarla ilgili toplanılan araştırma verilerinin çözümlenmesinde, frekans (f) ve yüzde (%) değerlerinden yararlanılmıştır. Bu işlemlerin gerçekleştirilmesinde SPSS for Windows paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan ilköğretim okulu yöneticileri ve psikolojik danışmanların büyük çoğunluğunun "araştırma-geliştirme etkinlikleri". "İşbirliği" ve "İnsan kaynakları" üst başlıkları ile ilgili olarak oluşturulmuş maddelerde yer alan durumların tamamını; "anlayış" kaynaklı sorunlar üst başlığıile İlgili olarak ise bir madde dışındaki tüm maddeleri, ilköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi sürecinde yaşanmakta olan sorunlar olarak algıladıkları belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]