Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümündeki okutmanların mesleki ve öğretimsel gelişime yönelik görüşleri
Abstract
Bu araştırmada, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde görev yapan okutmanların mesleki ve öğretimsel gelişime yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümündeki okutmanların mesleki ve öğretimsel gelişimle ilgili görüşlerinin ayrıntılı bir biçimde incelenmesine gereksinim duyulduğu için, araştırma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde görev yapan 49 okutmanla erçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri açık uçlu anket ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında, tüm okutmanların mesleki gelişime yönelik bakış açılarının belirlenmesi amacıyla 7 sorudan oluşan açık uçlu anket kullanılmıştır. Açık uçlu anketten elde edilen veriler doğrultusunda, veri toplama sürecinin ikinci aşamasına geçilmiştir. Bu aşamada okutmanların öğretimsel gelişime yönelik gör üşlerini daha ayrıntılı bir biçimde incelemek amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Yarıyapılandırılmış görüşmeler, ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen 16 okutmanla yapılmıştır. Ancak bu görüşmelerden biri kayıttaki teknik sorunlar nedeniyle değerlendirme dışında tutulmak zorunda kalınmıştır. Araştırmanın ikinci aşaması, 15 okutmandan elde edilen görüşme verileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçüt olarak, okutmanların çalışma yıllan temel alınmıştır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde, nitel veri çözümleme yaklaşımlardan biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]