Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Abstract
Bu çalışmada okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini belirlemek için yöneticilerin kendi görüşlerine ve öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılı güz döneminde İstanbul İli’nin Güngören ilçesinde bulunan 24 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 80 yönetici ve 620 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin algılarını yönetici ve öğretmen görüşleri temelinde belirlemek amacıyla, Sincar (2009) tarafından geliştirilen “Teknoloji Liderliği Rolleri” ölçeğinden yararlanılmıştır. Okul yöneticilerinin bilgisayar kaygı düzeylerini ölçmek amacıyla da Ağaoğlu ve diğerleri (2008) tarafından geliştirilen “Eğitim Yöneticilerinde Bilgisayar Kaygısı Ölçeği (EYBKÖ)” kullanılmıştır. Katılımcıların, okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ve bilgisayar kaygılarına ilişkin algılarının cinsiyet, çalışma alanı, mesleki kıdem değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla, varyanslar homojen olmadığı için Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testi gibi parametrik olmayan analiz tekniklerikullanılmıştır. Ayrıca teknoloji liderliği ve bilgisayar kaygısı arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla da korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sürecinin sonunda, okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri olan insan merkezlilik, vizyon,iletişim ve işbirliği ile kaygı arasında ilişki bulunamazken, destek ile kaygı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine yönelik destek rolleri arttıkça bilgisayar kaygıları azalmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]