Aday öğretmenlerin ilk yıl mesleki deneyimlerinin Hammerness, Darling-Hammond ve Bransford'un öğretmen eğitimi modeli bağlamında incelenmesi : bir çoklu durum çalışması
Abstract
Bu araştırmada öğretmenlikte ilk yıl mesleki deneyimlerini yaşayan aday öğretmenlerin öğretmen vizyonlarındaki değişimlerin Hammerness, Darling-Hammond ve Bransford öğretmen eğitimi modeli bağlamında incelenmesi ve bu dönemde karşılaştıkları sorunlarla sorun kaynaklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada çoklu durum çalışması deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak 2014-2015 öğretim yılında Eskişehir ilinde göreve başlayan üç aday öğretmen araştırmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Veriler bir öğretim yılı boyunca yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış görüşmeler, katılımcı gözlemler ve bir açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır. Ayrıca araştırma süresince araştırmacı tarafından araştırma günlükleri yazılmıştır. Verilerin analizinde ikinci düzey tümevarım analizi kullanılmıştır. Öncelikle her aday öğretmenden elde edilen veriler birbirinden bağımsız olarak analiz edilmiş, daha sonra üç aday öğretmene ilişkin sonuçlar birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda üç aday öğretmenin genel öğretmen vizyonlarında, mesleğe yönelik anlayışlarında, kuramsal ve uygulamaya dönük araçlarında, öğretim uygulamalarında ve eğilimlerinde değişimler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca üç aday öğretmenin ilk yıl mesleki deneyimleri süresinde sınıf yönetimi, hizmet öncesi öğretmen eğitimi, kurumsal işleyiş, öğretim programı/materyali, öğrenci ve kişisel/mesleki gelişim kaynaklı sorunlar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]