Zihin engelli çocuklar için düzenlenen değerlendirme raporlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, değerlendirme sürecinden geçirilen ve bu süreç sonunda özel eğitimde uygunluğuna karar verilip özel eğitim kurumlarına yerleştirilen zihin engelli öğrenciler için kurumlarda yapılan değerlendirme çalışmalarının, eğitsel kararlar almaya hizmet edip-etmediğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın modeli olarak durum saptamaya yönelik betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Eskişehir'de zihin engellilere yönelik özel eğitim kurumlarında görev yapan 28 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için bir anket geliştirilmiştir. Anketin birinci bölümünde öğretmenlere yönelik kişisel bilgiler, ikinci bölümde ise zihinsel sınıf davranış özellikleri, özbakım becerileri, psiko-motor davranışları, sözel anlatım, ilkokuma-yazma, okuma, yazılı anlatım ve matematik performansı, toplumsal davranış, duyusal özellikler, sağlık durumu olmak üzere 12 özellik yer almıştır. Araştırma sonunda, değerlendirme raporlarında zihinsel özelliklerin yeterince yer aldığı, sınıf davranış özellikleri, özbakım becerileri, psiko-motor davranışları, sözel anlatım, ilkokuma-yazma, okuma, yazılı anlatım ve matematik performansı, toplumsal davranış, duyusal özellikler ve sağlık durumuna ilişkin özelliklerin yeter ince yer almadığı izlenimini edinilmiştir. Buna göre, rehberlik ve araştırma merkezince hazırlanan değerlendirme raporları eğitsel tanılamaya zemin oluşturmamaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]