Bir ilköğretim okulu ve iş okulunda çalışan okul yöneticisi ve öğretmenlerin zihin engelli bireylerin işe yerleştirilmelerine ilişkin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticileri ve öğretmenlerin zihin engelli bireylerin işe yerleştirilmelerine ilişkin görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırma Eskişehir ili Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Av. Lütfi Ergökmen İlköğretim Okulu ve İş Okulunda çalışan 17 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiş, daha sonra kayıtların dökümleri yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler frekans biçiminde ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul yöneticisi ve öğretmenlerin zihin engelli bireylerin istihdamı öncesinde iş alanlarının belirlenerek buna uygun becerilerin öğretilmesinin gerekliliği ile okulda kazandırılan beceriler ve çalışma alanları ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra istihdam sırası ve sonrasında eğitim kurumlarının izleme çalışmalarını sürdürmesinin önemli olduğu, devletin istihdama yönelik çıkardığı yasaları uygulama boyutunda daha ciddi izlemesi ve ailelerin çocuklarına istihdamın her boyutunda destek olması sonuçları da ortaya çıkmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]