Öğrenme güçlüğü : yeni mezun okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada İstanbul ilinde ikamet eden okulöncesi öğretmenlerinin öğrenme güçlüğüne ilişkin görüşlerini ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma yöntemi ile desenlenmiştir. Çalışmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğine uygun görüşme soruları hazırlanarak gönüllü 10 yeni mezun okulöncesi öğretmeni ile yapılan görüşmeler sonrası elde edilmiştir. Verilerin toplanması sırasında araştırmacı tarafından hazırlanan Katılımcı Bilgi Formu ve 16 sorunun bulunduğu Görüşme Soru Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler tümevarım analiz basamakları kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre yeni mezun okulöncesi öğretmenlerinin öğrenme güçlüğüne ilişkin var olan bilgilerinin doğru olduğu fakat yeterli bilgiye sahip olmadıkları ortaya çıkmıştır. Okulöncesi öğretmenlerinin öğrenme güçlüğünü erken dönemde fark edebilecek kişiler olduğu göz önüne alındığında var olan doğru bilgilerinin artırılması için öğretmenlere lisans düzeyinde verilen özel eğitim dersinin kapsamı genişletilebilir, öğretmenlere lisans döneminde özel eğitim stajı zorunlu hale getirilebilir. Bu sayede okulöncesi öğretmenlerinin öğrenme güçlüğüne ilişkin bilgilerinin artacağı düşünülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]