An investigation of the intonational awareness of learners of English as a foreign language : a comparison between learners taught by native speaker teachers and those by non-native speaker teacher
Özet
Bu araştırmada yabancı dil olarak İngilizce'yi dili İngilizce olan yabancı dil öğretmenleri ile ana dili Türkçe olan yabancı dil öğretmenlerinden öğrenen Türk öğrencilerinin entonasyon öğrenmede anlama, farketme, doğru tonlama becerileri araştırılmıştır. Araştırma sonucunda İngilizce'yi ana dili İngilizce olan yabancı dil öğretmenleri ile ana dili Türkçe olan yabancı dil öğretmenlerinden öğrenen Türk öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunamamış ancak her iki grup öğrencilerinde İngiliz Dili'nin entonasyon özelliklerini gerek anlama ve farketmede gereksede kullanmada (doğru Tonlam) güçlük gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucuna bağlı olarak entonasyon öğrenmede anlama, farketme, doğru tonlama becerilerinin kazanılması için sistematik bir öğretimin gerekli olabileceği düşünülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4015
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]