Definite vs indefinite : a contrastive study on the use of definite and indefinite expressions in Turkish and English by Turkish students learning English as a Foreign language
Özet
Bu çalışmanın amacı; İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğren cilerinin 'belirtme öğesini' nasıl kullandığını Hata Çözümlemesi yöntemleri kullanılarak ortaya koymaktadır. 'Belirtme öğesi' kullanımı sorun yaratır mı? Eğer sorun yaratıyorsa bu sorunlar nelerdir? Ne tür hatalar ve en çok yapılan hata tür (yada türleri )nelerdir sorularına yanıt aranacaktır. I. Bölümde genel anlamda dil öğrenim ve öğretimi ile çalışmanın amacından söz edilecektir.II. Bölüm dillerin 'belirtili ve belirtisiz' belirtme öğesini nasıl kullandığını ve bu belirtme öğelerinin neler olduğunu içermek tedir. III:bölümde Türkçe ve İngilizcenin belirtme öğelerini nasıl açıkladı ğını fark ve benzerlikleri ile söz edilecektir. IV.Bölüm Hata Çözümlemesi ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin belirtme öğesi kullanımındaki hata kaynaklarını içermektedir. V.Bölümde ise bu durum saptama çalışmasının sonuçları tartışılacak ve belirtme öğesi öğretimi için bazı öneriler yapılacaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4037
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]