A diagnostic study of the use of English passive constructions by Turkish students learning English as a foreign language
Özet
Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizce'deki edilgen yapıyı nasıl kullandıklarını araştırır. Türkçe ve İngilizce'deki edilgen yapıyı karşılaştırır ve daha sonrada hata çözümlemesi yöntemi ile öğrencilerin İngilizce'deki edilgen yapıyı öğrenirken karşılaştıkları güçlükleri test eder. Bu çalışmada ele alınan edilgen yapı geniş zaman ve geçmiş zaman olarak sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde bir dilbilimcinin çalışma yöntemi ve gramerin tanımı yapılıp amaç ve çalışma alanı belirtilmiştir. İkinci bölüm dil öğretiminde karşılaştırmalı analizin etkilerini içermektedir. Üçüncü bölümde İngilizce ve Türkçe'deki edilgen yapı özelliklerinin karşılaştırması ile öğrenciler tarafından yapılabilecek hata tipleri üzerinde tahminler verilmiştir. Dördüncü bölüm hata çözümlemesi teorisinin ve hata kaynaklarının açıklandığı bölümdür. Beşinci bölüm Eskişehir Anadolu Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi öğrencilerine verilen iki değişik tip sınavla elde edilen hataların analizidir. Altıncı bölüm hata çözümlemesi ile varılan bulguların sonuçlarını tartışıp, ileride yapılacak çalışmalara öneriler sunar.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4041
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]