A study on the application of threshold level in view of the school infra-structure and teacher opinions in Van
Abstract
1988-89 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı bazı derslerin öğretimini yabancı dilde yapan orta dereceli okullarda 'Yabancı Dil Eğitim ve öğretiminde Basamaklı Kur Sistemi Uygulaması'na geçme kararı almıştır. Bu sistem Türkiye'de resmi ortaöğretim kurumlarında ilk defa uygulanmaktadır.Bu yüzden pek fazla tanınmamaktadır. Bu tezin amacı Basamaklı Kur Sistemini öncelikle tanıtmak, Van'daki orta dereceli okullarda alt yapının durumu hakkında bilgi vermek ve uygulayan öğretmenlerin sistemle ilgili uzman görüşlerini ve kitle iletişim araçlarını kullanarak genel görünüm hakkında bilgl vermek amaçlanmıştır. Birinci bölümün ilk biriminde sistemin ilk olarak kim tarafından oluştu rulduğu uygulanış şekilleri ve Türkiye'deki mevcut durum hakkında kısaca bilgi verilmiştir. Diğer birimlerde ise sırasıyla problem, çalışmanın amacı denenceleri, sayıltıları,önemi, alanı ve sınırlılıkları ele alınmıştır. İkinci bölümde çalışmayla ilgili kaynak taranması yapılmıştır. Üçüncü bölümde Türkiye'de günümüze kadar ki yabancı dil öğrenim ve öğretiminin tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Dördüncü bölümde araştırma modeli ve uygulanışı hakkında bilgi verilmiştir. Beşinci bölüm bulgulara ayrılmıştır. Bu bölümde gözlem ve anket yoluyla elde edilen bulguların çözümlenmesi ve yorumlanması ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Altıncı bölümde ise bu çalışmay la ulaşılan sonuçlar ve ileriye yönelik araştırmalar için öneriler ve yönlendirmeler söz konusudur. Yedinci bölümde bakanlığın önerilerinin haricinde, araştırmacı yapılması gerekenlerle ilgili kendi önerilerini belirtmiştir.Son bölüm konuyla ilgili halkın yaklaşımını değerlendiren bölüm olarak ele alınmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]