Enhancing reading comprehension by using video in EFL
Abstract
Bu çalışmada beş bölüm yer almaktadır. Amacı klasik okuma öğretimi tekniği video ile okuma öğretimini karşılaştırarak anlamada videonun etkisini göstermektir. Bu tezde düzeyleri aynı olan iki öğrenci grubuna testler uygu lanmıştır. Birinci bölümde, okumanın tanımı, okuma derslerindeki problemlerden ve sınıfta video kullanımından bahsedilmiştir. Ayrıca çeşitli okuma öğretim yöntemleri açıklanmıştır. İkinci bölümde, yabancı dil derslerinde okumanın rolü, anlamının açıklanması ve kültürel birikiminin anlamadaki ömemi vurgulanmaktadır. Bölümün sonu bu konuda yapılan daha önceki çalışmalarla desteklenmiştir. Üçüncü bölüm, kullanılan metot, deneklerin seçimi ve kullanılan öğretim tekniklerinin açıklanması şeklindedir. Dördüncü bölümde, uygulanan testlerden elde edilen istatiksel sonuçlar yer almaktadır. Beşinci bölümde ise, istatiksel sonuçların yorumu ile videonun anlama ü üzerindeki etkisi sonucu ileriki çalışmalar için çeşitli öneriler yer almak tadır. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler sonucunda, video izleyen öğrenci grubunun başarı oranı daha yüksektir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]