Using musicvideos in EFL speaking classes
Abstract
Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin, İngilizce Dili Sözlü Anlatım başarılarının, videoklip kullanımıyla artırılıp artırılamayacağını inceleyen bir uygulamadır. Dilde akıcılık, dilbilgisi, sözcük dağarcığı ve konu başarısı kategorilerinden oluşan sözlü anlatım yeterlilik sınavı verilmiştir. Bu çalışma deneysel bir çalışmadır ve bu çalışma için Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi hazırlık sınıflarında eğitim gören toplam 43 öğrenci uygulamaya katılmıştır. Bu öğrencilerden 22'si Kontrol Grubu'nda, diğer 21 öğrenci ise Deney Grubu'nda yer almıştır. Her iki gruba da 'karşılaştırma' ve 'kabul etme/reddetme' dil işlevleri öğretilmiştir. Deney Grubu'nda bu işlevlerin pekiştirilmesi için yapılan alıştırmalarda videoklipler kullanılmıştır. Kontrol Grubu'nda ise bu pekiştirme resim veya tartışma konuları kullanılarak yapılmıştır. Uygulama öncesi ve uygulama sonrası, öğrencilerin sözlü anlatım başarı durumu, dilde akıcılık, dilbilgisi, sözcük dağarcığı ve konu başarısı kategorilerinden oluşan sözlü anlatım yeterlilik sınavının kullanıldığı ön-test ve son-test ile ölçülmüştür. Araştırma sonunda Deney ve Kontrol Grupları arasında önemli bir fark ortaya çıkmamıştır. Diğer bir değişle, videoklip kullanmadan resim ve tartışma konularına tabi tutulan öğrencilerin, videoklip kullanarak uygulamaya tabi tutulan öğrenciler kadar başarılı olduğu gözlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]