A study on comparison of communication strategies of Turkish EFL learners at different proficiency levels
Özet
Bu çalışma, İngilizce öğrenen, başlangıç, ortanın altı ve ortanın üstü olmak üzere farklı dil düzeylerindeki Türk öğrencilerin sözcük bazında sözlü dilde kullandıkları iletişim stratejilerinin, dil düzeyine bağlı olarak, tür ve kullanım sıklığı açısından nasıl farklılıklar gösterdiğini incelemektedir. Çalışma, dil düzeyinin yanısıra, çalışmada kullanılan araçlar ile sözcüklerin soyut-somut olmasının strateji kullanımına etkilerini de ele almaktadır. Bu amaçla, birinci dile ve ikinci dile dayalı stratejiler olmak üzere iki grup iletişim stratejisi seçilmiştir. Bu çalışmaya, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Hazırlık Bölümü ve birinci sınıfta öğrenim gören toplam 30 öğrenci katılmış, bu öğrencilerden dil düzeylerine göre 10 ar kişilik gruplar oluşturulmuştur. Çalışmanın yürütülmesi için, 10 soyut, 10 somut, toplam 20 İngilizce sözcük seçilmiş, ve bu sözcükleri kapsayan iki farklı araç hazırlanmıştır. Birincisi, ana dilde hazırlanmış bir metin üzerine, İngilizce yanıtlanması gereken İngilizce sorular, ikincisi ise, deneklerle birebir yapılan İngilizce mülakattır. Araştırmanın sonucunda, gruplar arasında, toplam strateji kullanımı açısından bir fark ortaya çıkmamıştır. Ancak, sonuçlar, başlangıç düzeyindeki öğrencilerin, birinci dile dayalı stratejileri, üst düzeydeki öğrencilerden daha sık, ikinci dile dayalı stratejileri ise daha az kullandıklarını göstermiştir. Sonuçlar, dil düzeyinin yanısıra, sözcüğün niteliğinin ve araçların da strateji kullanım sıklığı ile strateji türü seçiminde özellikle düşük dil düzeyinde etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4083
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]