Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorCantürk, Bahar
dc.date.accessioned2014-11-12T11:00:18Z
dc.date.available2014-11-12T11:00:18Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4100
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133557en_US
dc.description.abstractİkinci dil ediniminde açıklamalı dilbilgisi öğretimi, araştırmacıların her zaman dikkatini çekmiştir. Bunların içinde en çok tartışılan ise dilbilgisinin nasıl öğretileceğidir. Bu çalışmanın amacı İngilizce dilbilgisinin nasıl öğretileceğine ilişkin iki temel soruya yanıt aramaktır. Bunlardan birincisi ''iki farklı dilbilgisi öğretimi'', ''geleneksel, üretmeye dayalı öğretim'' ''anlamaya dayalı öğretim'', ''öğrencilerin problemli olduğu hedef dilbilgisi yapılarının edinimini nasıl etkiler, diğeri ise 'bu farklı iki yaklaşımdan hangisinde öğrenme daha kalıcı olur?' sorularıdır. Çalışmanın başında oluşturulan denenceler, anlamaya dayalı öğretimin üretmeye dayalı öğretim kadar yararlı olacağı; ancak anlamaya dayalı öğretimin anlama ve üretmedeki edinimler açısından diğerine göre daha kalıcı olacağıdır. Bu denenceleri sınamak amacıyla toplam 80 kişilik iki grup öğrenciye öncelikle bir ''Dilbilgisel Doğruluk Saptama Testi'' verilmiş ve problemli dilbilgisi yapıları belirlenmiştir. Daha sonra bu yapıların öğretimine yönelik yukarıda belirtilen iki farklı uygulama verilmiştir. Bu iki farklı öğretimin etkilerini görebilmek amacıyla, 4 haftalık uygulamanın öncesinde ve sonrasında deneklere ön test/son test verilmiştir. Uygulamalarda kazanılan edinimlerin kalıcılığı ile ilgili soruyu yanıtlayabilmek içinse, deneklere uygulamadan 8 ay sonra aynı test, izleme testi olarak verilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemesi sonucunda hem anlamaya hem de üretmeye dayalı öğretimin hedef yapıların ediniminde yararlı yaklaşımlar olduğu görülmüştür. Diğer taraftan, izleme testi sonuçlarına göre, anlamaya dayalı öğretim deneklerin ''anlama'' açısından diğer gruptaki deneklerden farklılaşmadığı, ancak ''üretme'' açısından edinimlerinin daha kalıcı göründüğü saptanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Dilbilgisi -- Öğretimen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleExplicit grammar instruction : a comparison of comprehension-based and production-based instruction for EFL learnersen_US
dc.title.alternativeAçıklamalı dilbilgisi öğretimi : yabancı dil olarak İngilizce eğitiminde anlama ve üretmeye dayalı yaklaşımların karşılaştırılması.en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 166y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster