Une lecture semiotique de Guy de Maupassant autour de ''La Parure'' et de ''Madame Baptiste'' : (strategie pour une lecture semiotique dans le classe de FLE)
Özet
Bu çalışmada, bir iletişim sistemi olarak göstergebilimin yazınsal metne yaklaşım tarzı ve sınıf içi uygulamaları inceleniyor. Birinci Bölüm'de, kuramsal çerçevede göstergebilimin, anlatı metinlerini analiz ederken kullandığı anahtar kavramlar örnekleriyle verildi. İkinci Bölüm'de, Guy de Maupassant'ın ''La Parure'' adlı öyküsünü göstergebilimsel bir okuma örnekçesi olarak sunduk. Okuma boyunca, metni doğru anlamanın önemini, bir okuma yöntemi olarak göstergebilimin okuyucuya sunduğu olanakları, göstergebilimin kullandığı şemalarla, tablolarla metnin anlamını ortaya koymaya; yeri geldikçe kuramsal açıklamalarda da bulunarak vermeye çalıştık. Üçüncü Bölüm'de aynı yazarın ''Madame Baptiste'' adlı öyküsünü ''Eğitimde Göstergebilim'' başlığı altında okuduk. Sınıf içinde yapılabilecek alıştırmalara dikkat çektik. Sınıf içi alıştırmaların yanında, değişik yazarların yine sınıf içine yönelik uygulama alıştırmaları sunduk. Metinlerarası ilişkilerin önemini vurgulayıp, on öyküsü çerçevesinde Guy de Maupassant'ın, öykülerinde kullandığı istek kipliğine (modalite de vouloir) dikkat çektik.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4109
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [83]