A comparison of comprehension strategies of successful and less-successful readers
Abstract
Bu çalışma İngiliz Dili Öğretimi Bölümü'nde eğitim gören, başarılı ve daha az başarılı metin okuru olarak nitelendirilen iki ayrı grup Türk öğrencilerinin okuma esnasında kullandıkları stratejileri tespit etmek ve karşılaştırmak üzere düzenlenmiştir. Bu amaçla, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerinden, İngiliz dili seviye tespit sınavında eşdeğer puan alanlar seçilmişlerdir. Öğrencilerin okuma esnasında düşündüklerini sesli olarak ilettikleri ve teyp kayıtlarının yapıldığı iki farklı metin anlama çalışması sonrasında uygulanan çoktan seçmeli testlerde en yüksek ve en düşük puanları alan toplam 10 kişi denek olarak saptanmıştır. Çalışma, sırasıyla, veri toplamak için gerekli materyalleri oluşturma, hazırlanan materyaller aracılığıyla deneklerin kullandıkları stratejileri saptama, toplanan veriyi analiz etme ve sonuçları açıklama aşamalarından oluşmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]