Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜlsever, Şeyda
dc.contributor.authorÇalışkan, Nurettin
dc.date.accessioned2014-07-02T17:16:39Z
dc.date.available2014-07-02T17:16:39Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4143
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 156007en_US
dc.description.abstractYabancı dil öğretiminde sözlü ve yazılı anlatım iki farklı işlevi yerine getirir. Her iki beceri de yabancı dil öğrenmenin araçlarını hem de o belirli dili öğrenmenin amacını oluşturmaktadır. Uygulamalı dilbilimin bir inceleme alanı olarak gördüğü dil hatalrı üzerinde bir çok çalışma yapılmış ve bu araştırmaların büyük çoğunluğu öğrenci hatalarına karşı hangi yaklaşımın ve anlayışın etkin dil öğrenimini kolaylaştıracağı üzerinde odaklanmıştır. Yapılan araştırmaların büyük bir bölümünde veri olarak sınıf içi ve dışında konuşma dilindeki hatalar kullanılmıştır. Bununla birlikte, ara-dil döneminde yapılan yazılı anlatımdaki hatalr ve bu hataların dil ve ruhbilimsel özellikleri aynı biçimde büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, bu çalışma içersinde öğrencilerin girdikleri üç değişik dil sınavının yazılı anlatım bölümlerindeki hata türlerini belirlemek için bir araştırma yapılmıştır. Belirlenen hataların dağılımında, bunların öğrenim düzeylerine göre bir farklılık ortaya koyup koymadığı ve yazma becerisinin öğretimine yönelik ipuçları sunup sunmadığı gözlemlenmiştir. Son olarak, incelenen hataların kökeninde ne tür olası psiko dilbilimsel nedenlerin bulunabileceği belirlenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim (Yüksek)en_US
dc.subjectİngiliz dili -- Kullanım hatalarıen_US
dc.subjectPsikodilbilimen_US
dc.titleTypes of Turkish ELF students' errors in writing exams and their variation across the proficiency levelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[XII], 98 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster