Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAçıkalın, Işıl
dc.contributor.authorSubaşı, Gonca
dc.date.accessioned2014-07-02T17:18:01Z
dc.date.available2014-07-02T17:18:01Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4147
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164034en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yazılı akran dönütü eğitiminin öğrencilerin yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları ve birbirlerine verdikleri yazılı dönütler üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü birinci sınıfından 36 öğrenci ömeklem grubu seçilerek deneysel bir çalışma tasarlanmıştır. Yazılı akran dönütü eğitiminin etkisi ömeklem grubunun, kontrol ve deney grubu olmak üzere ikiye bölünerek, yazdıkları kompozisyonların ve verdikleri yazılı dönütlerin karşılaştınlmasıyla ölçülmüştür. Deney grubundaki öğrenciler nasıl yazılı akran dönütü verebileceklerine dair eğitilirlerken, kontrol grubundakiler böyle bir eğitimden geçmemişlerdir. Eğitimden önce her iki grubun da yazma becerileri konusunda aynı durumda olup olmadıklannı tespit etmek amacıyla bir öntest uygulanmıştır. Sonuç olarak her iki grubun da aynı başarı düzeyine sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Deneklerden çalışma boyunca toplam üç konuda (Stireç Analizi, Karşılaştırma ve Neden-Sonuç Analizi konularında) kompozisyon yazmaları istenmiştir. Deneklerin yazılı anlatım dersinde yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları toplanmıştır. Daha sonra, deneklerden birbirlerine verdikleri yazılı dönütler doğrultusunda yazdıklarını gözden geçirip düzeltmeleri istenmiştir. Böylece yazılan ilk kompozisyonlar ile düzeltilen kompozisyonlar iki ayrı öğretmen tarafından ESL Composition Profile ölçeğine göre değerlendirilip notlandınlmıştır. Ayrıca, ilk kompozisyon taslakIanna verilmiş olan yazılı döntitler de üç ayn öğretmen tarafından Coding Scheme for Students' Written Comments ve Rating Scale for Students' Written Comment ölçeklerine göre incelenip değerlendirilmiştir. Kontrol ve deney gruplarının başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ölçmek amacıyla t-testi yapılmıştır. Verilen eğitimin katkısını ve değişik kompozisyon türlerinde yazmanın düzeltmeler üzerindeki etkisini ölçmek için ise tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Öğrencilerin verdikleri yazılı dönütlerin niteliği ve niceliği de yüzdelik değerlerle ifade edilmiştir. Elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesi sonucunda deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilere nazaran daha iyi kompozisyon yazdıkları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda, sonuçlar, eğitim alan öğrencilerin daha iyi ve daha çok yazılı dönüt verdiklerini de göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Kompozisyon -- Öğretimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Yazım -- Öğretimen_US
dc.titlePeer written feedback training and its impact on students' writing outcomes = yazılı ekran dönütü eğitimi ve bu eğitimin öğrencilerin yazma ürünleri üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeYazılı ekran dönütü eğitimi ve bu eğitimin öğrencilerin yazma ürünleri üzerindeki etkisi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 194 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster