A curriculum evaluation through needs analysis : perceptions of intensive English program graduates at Anadolu University
Özet
Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programında başlatılan müfredat yenileme projesinin etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle, Hazırlık Programının eski ve yeni müfredatı öğrencilerin algılamalarına dayanarak karşılaştırılmıştır. Değerlendirme için esas olarak kabul edilen ölçüt öğrencilerin Anadolu Üniversitesinde beş bölümde öğretim dili İngilizce olan dersleri takip edebilmek için gerekli olarak algılanan dil ihtiyaçlarıdır. İki müfredatı karşılaştırmak için önce öğretim dili İngilizce olan derslere devam eden öğrencilerin dil ihtiyaçları belirlenmiş, daha sonra iki müfredat arasında öğrencilerin dil ihtiyaçlarını karşılama açısından bir fark olup olmadığı belirlemek için bir karşılaştırma yapılmıştır. Çalışmaya 2004 yılında öğretim dili İngilizce olan beş bölüme devam eden 135 birinci sınıf öğrencisi ve 2005 yılında aynı bölümlere devam eden 129 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışmada veriler bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Anketgeliştirilmesinde varolan alanyazından, öğretim dili İngilizce olan derslerde yapılan sınıf içi gözlemlerden ve hem öğretim dili İngilizce olan dersleri yürüten öğretim elemanları hem de bu derslere devam eden öğrencilerle yapılan mülakatlardan elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Veriler öncelikle sıklık, yüzde ve ortalama değerler hesaplanarak analiz edilmiştir. Bu analizler, öğrencilerin öğretim dili İngilizce olan bölümlerdeki dil ihtiyaçlarını ve öğrencilerin algılamalarına göre bu ihtiyaçların eski ve yenilenmiş müfredat tarafından karşılanma derecesini belirlemek amacıyla yapılmıştır. İki müfredat arasında öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılama derecesi açısından fark olup olmadığını ortaya koyabilmek için iki grup veri karşılaştırılmıştır. 2004 yılındaki birinci sınıf öğrencilerinden toplanan birinci grup veri öğrencilerin eski müfredat hakkındaki algılamalannı yansıtmaktadır. 2005 yılındaki birinci sınıflardan toplanan ikinci grup veri ise öğrencilerin yenilenmiş müfredat hakkındaki algılamalarını yansıtmaktadır. Hangi müfredatın dil ihtiyaçlarını daha iyi karşıladığını belirlemek için veriler Bağımsız Grup t-Testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar iki müfredat arasında öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılama açısından birkaç anlamlı fark olduğunu ortaya çıkartmıştır. Aynca, çalışmanın sonuçlarına dayanarak müfredat yenileme süreciyle ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4176
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]