Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBahçe, Aysel
dc.contributor.authorZincir, Başak
dc.date.accessioned2015-10-15T15:51:10Z
dc.date.available2015-10-15T15:51:10Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4180
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 338660en_US
dc.description.abstractBu çalışmada 5. sınıf İngilizce öğretmenlerinin İngilizce programının özel amaçlarını taşımaları gereken özellikler açısından değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Bu nedenle bir özel amacın taşıması gereken özellikler ilgili yazın taranarak belirlenmiş ve ilköğretim 5. sınıf İngilizce programının her bir özel amacının belirlenen yedi özellik açısından değerlendirilmesini amaçlayan sormaca geliştirilmiştir. Bu sormaca 2004-2005 eğitim-öğretim yılı sonunda Eskişehir merkezindeki ilköğretim okullarında 5. sınıflara İngilizce dersine giren 86 öğretmene uygulanmıştır. Görüşme sorulan anket soruları ile tutarlı olacak şekilde hazırlanmıştır. Veriler yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Ortalama ve standart sapma değerleri öğretmenlerin özel amaçlarla ilgili ortalama görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yüzde değerlerinin hesaplanması öğretmenlerin her bir amaç için yaptıkları değerlendirmeleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin ortalama görüşlerinin analizi 1. 'düzeyine uygun cümlelerde geçen kavramların anlam bilgisi' 17. 'geniş zaman gramer yapısının temel özelliklerini kavrayabilme', 18. 'geniş zaman gramer ile cümle kurabilme', 24. 'öğrendiği zaman ve kalıpları diyaloglarda kullanabilme '. amaçların gereken özellikleri yansıtıp yansıtmadıkları konusunda karasız olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıca standart sapma değerleri, belirtilen dört amaç (9275-1,0839) ve 21. şimdiki zaman" gramer yapısını temel özelliklerini kavrayabilme', ve 22. "Şimdiki zaman" gramer yapısı ile cümle kurabilme' (1,0652- 1,1068) amaçlar için öğretmenlerin cevaplarının dağılımında yüksek oranda fark olduğunu ortaya koymuştur. Yüzde değerlerinin hesaplanması öğretmenlerin 1., 17., 18., 24. amaçların gereken tüm özellikleri yansıtmadığını düşündüklerini ortaya koymuştur. Görüşmelerin analizinden ise iki önemli sonuç elde edilmiştir. Sonuçlardan birincisi on yedi amacın ifade ettiği öğrenme davranışlarının öğretmenler tarafından farklı algılandığı ve bu nedenle bu amaçlara ulaşmak için farklı uygulamalar yapıldığıdır. Diğer bir sonuç ise öğretmenlerin ders planlarını ve aktivitelerini program amaçlarını değil ders kitabını kullanarak hazırladığıdır. Anket ve görüşme sonuçları öğretmenlerin sadece 2. 'Çevresindeki insanlarla İngilizce olarak selamlaşabilme', 3. 'Ad-soyad ve yaş soran soru cümleleri kurup cevap verebilme', 11. Hava durumunu basit cümlelerle anlatabilme' ve 26. 'Onar onar sayabilme (yüze kadar)' amaçların gereken özellikleri taşıdığını ve diğer özel amaçların Milli Eğitim Bakanlığı Program Komitesi tarafından yeniden ele alınması gerektiğini düşündüklerini ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim (Yüksek)en_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar -- Müfredat programlarıen_US
dc.title5th grade English teachers' evaluations of curriculum objectivesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 107 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster