Fakir Baykurt'ta kadın imajı : Irazca Kara, Kezik Acar
Abstract
Bu çalışmada Fakir Baykurt'un Irazca'nın Dirliği ve Yarım Ekmek eserlerindeki Irazca Kara ve Kezik Acar karakterleri incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın başında Fakir Baykurt'un çocukluk, gençlik ve meslek hayatı incelenerek yazar Fakir Baykurt'un dili birçok yönüyle, örnekler verilerek köylünün dilini nasıl ustaca kullandığı belirtilmiş, ardından da Fakir Baykurt'un edebi kişiliği ve bu kişiliğin oluşmasındaki etkenler hakkında bilgi verilmiştir. Türk toplumunda kadının yeri ve göçmen Anadolu kadını öncelikle ele alınarak Fakir Baykurt' un eserleri incelenmiştir. Fakir Baykurt'un bu eserleri ele alınırken Anadolu kadınının köy hayatından göç hayatına uzanan yolculuğundaki değişen ve sabit kalan yönlerinin eserlerindeki öne çıkan öğeler olduğu gözlemlenmiştir. Yazar Fakir Baykurt'un Türkiye' de yazdığı eserlerinde Türk köylü kadınını en iyi ve açık şekilde ele alınması açısından Irazca'nın Dirliği eseri ve bu Türk köylü kadınının göçmen kadını olarak ortaya çıkmasındaki aşamayıen iyi örnek oluşturduğu için Yarım Ekmek eserleri incelenmiştir. Bu eserler aracılığı ile 50'li yıllardan başlayarak Almanya yıllarına kadar olan yazarın hayatındaki ve gözlemlerindeki köylü kadını ve bu kadınların göçten sonraki durumları hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Roman İncelemesi ve Öğretimi dersi alan öğrencilerin, Fakir Baykurt ve Göçmen Edebiyatı ile ilgili araştırma yapan kişilerin bilgi edinmesi, eleştirel bakış geliştirmesi açısından bu çalışmanın yararlı olacağı düşünülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]