Effects of input flood and negative evidence on learning of make/do collocations : a study with seventh grade Turkish EFL students
Özet
'Make' ve 'do' fiilleri, Türkçede aynı anlama sahip olmaları ve hangisinin kullanılacağına karar vermenin güç olması nedeniyle yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan çoğu Türk öğrenci tarafından karıştırılmaktadır. İngilizce dilini öğrenen başlangıç seviyesindeki öğrenciler, genellikle onları birbiri yerine kullanma eğilimindedirler. Bu çalışmanın amacı, veri akışı (input flood) ve olumsuz kanıt (negative evidence)'in yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan 7. sınıf Türk öğrencilerinin make/do eşdizimlerini öğrenmelerindeki etkisini araştırmaktır. Üç ayrı sınıftan İngilizce eğitimi almakta olan toplam 91 7. sınıf Türk öğrencisi çalışmaya dâhil edildi. Bu üç sınıf, veri akışı (input flood), olumsuz kanıt (negative evidence) ve kontrol gruplarına rastgele ayrıldı. Ön test, son test ve gecikmeli son testler kullanılarak veri toplandı. Tanıma ve üretme düzeyleri, araştırmacı tarafından hazırlanan dört test ile ölçüldü. Öğrencilerin üretme seviyesindeki performansları Çeviri ve Cümle Tamamlama Testleri kullanılarak kontrol edilirken tanıma seviyesindeki performansları Gruplama ve Doğru/Yanlış testleri kullanılarak kontrol edildi. Uygulama sonucundaki ilerlemeyi tespit edebilmek için grup-içi veri analizi, uygulamaların etkinliğini kontrol grubuyla karşılaştırmak için gruplar arası veri analizi yapıldı. Grup-içi veri analizi sonucunda hem veri akışı (input flood)'nın hem de olumsuz kanıt (negative evidence)'ın öğrencilerin make/do eşdizimleri üzerine olan bilgilerini üretim ve tanıma seviyesinde arttırmalarına yardımcı olduğu bulundu. Gruplar arası karşılaştırmalar ise veri akışı (input flood)'nın kısa zaman diliminde kontrol grubuna karşı üretim seviyesinde önemli ölçüde üstün olduğunu, tanıma düzeyinde ise benzer etkiye sahip olduğunu gösterdi; fakat olumsuz kanıt (negative evidence)'ın hem üretim hem de tanıma seviyelerinde kontrol grubuna göre önemli ölçüde üstün olduğunu kanıtladı. Uygulamaların uzun süreli etkilerine bakıldığında üç hafta sonunda yapılan gecikmeli son testte her iki uygulamada da önemli kayıpların olduğu görüldü. Yine de veri akışı (input flood)'nın ve olumsuz kanıt (negative evidence)'ın etkilerinin halen sürdüğü ve her ikisinin de üretim ve tanıma seviyelerinde kontrol grubundan anlamlı farklılıklar gösterdiği görüldü. Bu bulgular ışığında, öğrencilerin make/do eşdizimlerini tanıma ve üretim seviyelerini arttırmak için veri akışı (input flood) ve olumsuz kanıt (negative evidence)'tan yararlanılabileceği kanısına varılmıştır. Ancak veri akışı (input flood) ve olumsuz kanıt (negative evidence)'tan uzun süreli fayda sağlayabilmek için bu tekniklerin sınıf içi/dışı ek uygulamalarla desteklenmesinin, ya da her iki uygulamanın birlikte kullanılmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4215
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]