The effewct of modeling on the planning process: a study on reading plans of prospective English language teachers = Modellemenin planlama sürecine etkisi: İngilizce öğretmeni adaylarının okuma dersi planları üzerine bir çalışma
Özet
Ders planı hazırlamak sadece öğretmenlikte değil öğretmen yetiştirme sürecinde de önemli bir rol oynamaktadır. Fakat, ders planı hazırlamak yeni öğretmenler ve özellikle de öğretmen adayları için sancılı bir süreçtir. Türkiye'deki Anadolu Üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği Programında üçüncü yılda İngilizce öğretmeni adayları okuma dersi planı hazırlar. Bu okuma dersi planlama sürecinde modellemenin etkilerini araştırmak üzere karma araştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı tasarım kullanılan bir çalışma düzenlenmiştir. Bu araştırmada, 22 İngilizce öğretmeni adayından modelleme oturumlarına katılmaları, okuma dersi planı hazırlamaları, ders planlarını nasıl hazırladıklarını rapor etmeleri ve anket soruları yanıtlamaları istenmiştir. Ders planlarının değerlendirilmesinden elde edilen nicel veriler; SPSS 21 kullanılarak, tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ANOVA ve post hoc test olarak ilişkili örneklemler için t-testi ile analiz edilmiştir. Ders planı hazırlama sürecinde yapılanlar listesi ve anketlerden elde edilen nitel veriler Sürekli Karşılaştırmalı Yöntem ile analiz edilmiştir. Veriler modellemenin söz konusu öğretmen adaylarının ders planlama sürecindeki etkilerini ortaya çıkarmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4260
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]