Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorKarakoç, Dilek
dc.date.accessioned2016-06-22T16:01:44Z
dc.date.available2016-06-22T16:01:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4269
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 384473en_US
dc.description.abstractBu çalışma, yabancı dilde sözcük gelişiminin artımlı ve çok boyutlu yapısını ve bunun, katılımcıların okuma ve yazma performansları ile genel yabancı dil yetenekleriyle ilgisini açıklığa kavuşturma amacındadır. Bu esas amaç doğrultusunda katılımcıların sözcük bilgisi testleri ile okuma ve yazma sınavlarında aldıkları notlar kullanılarak; algısal ve üretimsel sözcük bilgisi arasındaki ilişki, algısal sözcük bilgisi ve okuma performansı arasındaki ilişki ve üretimsel sözcük bilgisi ile yazma performansı arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca, katılımcılar tarafından yazılan kompozisyonların sözcük seviyesi ve bunun katılımcıların üretimsel sözcük bilgisiyle ilgisi ile hem algısal hem de üretimsel sözcük bilgisinin genel yabancı dil yeteneği üzerinde etkisi de araştırılmıştır. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda öğrenim gören 175 B2.2 seviyesi İngilizce Hazırlık öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin algısal sözcük bilgilerinin, üretimsel sözcük bilgilerinden daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sözcük bilgisinin; yabancı dil okuma, yazma ve yeterlik performanslarına katkısının önemli olduğu da bulunmuştur. Ayrıca, sözcük sıklığı profili sonuçlarına göre, öğrenci kompozisyonlarının sözcük seviyesi ile öğrencilerin üretimsel sözcük bilgisi arasındaki ilişki de önemlidir. Bu çalışmanın tüm sonuçlarına bakarak, yabancı dil öğrencileri için dil öğrenme süreçlerinde sözcük dağarcığı farkındalığı yaratmak gerektiği önerilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Söz dağarcığıen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.titleThe impact of vocabulary knowledge on reading, writing and proficiency scores of b2.2 level Turkish students : a study with Anadolu University English Prep-School studentsen_US
dc.title.alternativeB2.2 seviyesi Türk öğrencilerinin sözcük bilgisinin okuma, yazma ve yeterlik notlarına etkisi: Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık öğrencileriyle çalışma.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 115 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record