A scale of Turkish preparatory school university students' demotivational factors towards learning English
Abstract
Bu çalışma, hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı motivasyonlarını olumsuz yönde etkileyen kaynakları bulmanın yanı sıra, motivasyondaki azalma derecesini ölçen bir ölçek geliştirme ve doğrulama amacındadır. Öğrencilerin motivasyonlarındaki azalmayı ölçme doğrultusunda, bu ölçeğin maddeleri motivasyon/motivasyonda azalma ile ilgili literatürün taranmasına ve bir hazırlık okulunda okuyan öğrencilerin yazdıkları kompozisyonların içerik analizinin yapılmasına bağlı olarak geliştirilmiştir. Eskişehir, Türkiye'de 206 hazırlık sınıfı öğrencisine uygulanan 'Hazırlık Sınıfında Okuyan Türk Öğrencilerin İngilizce Öğrenmede Motivasyonlarını Azaltan Unsurlar Ölçeği' adlı çalışmada 32 madde vardır. Toplanan verilere ölçeğin güvenirliği için iç tutarlık analizi ve ölçeğin geçerliği için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Sonuçlar, hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin motivasyonlarındaki azalma ölçeğinin yapısının, kişisel sebepler, geçmiş deneyimler, hazırlık programının özellikleri ve derslerin işleniş biçimi olarak dört boyuttan oluştuğunu göstermiştir. Ölçeğin doğrulama sürecinin ardından, Türkiye'de farklı hazırlık okullarında okumakta olan 1105 öğrenciden çevrimiçi olmak suretiyle veri toplanmıştır. Bulgular, dil yeterliği düzeyinin öğrencilerin motivasyonlarındaki azalma seviyesi üzerinde önemli bir etkisinin olduğunu, ve aynı zamanda üniversite türü ile geçmiş deneyimler ve hazırlık okulu programı kaynaklı motivasyondaki azalma arasında önemli bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak, bu çalışmanın tüm bulgularına bakılarak, dil öğrenme sürecine kolaylık getirmek adına, motivasyonu azaltan sebepler ve bunların kaynakları hakkında dil öğrenen öğrenciler için olduğu kadar onların öğretmenleri ve program geliştiriciler için farkındalık yaratmak gerektiği önerilebilir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]