Implementation and outcome evaluation of the Turkish primary school English language teaching program
Özet
Bu çalışma ilkokul İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları kitaplara dair görüşlerini alarak ve 4.sınıf öğrencilerinin 2013 İngilizce Dil Eğitim Programının belirlediği dinleme hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını ölçerek 2013 İngilizce dil Eğitim Programını değerlendirmeyi hedeflemektedir. Araştırmanın ilk bölümünde Sincan Ankara'da 22 devlet ilkokulundaki 50 İngilizce öğretmenine 46 maddelik materyal Değerlendirme Formu verilmiş ve 7 okuldan 10 öğretmenle mülakat yapılmıştır. Daha sonra 5 okuldaki 650 4.sınıf öğrencisine 20 soruluk dinleme sınavı yapılmıştır. Öğretmen anketlerinin sonuçları öğretmenlerin kitaplardan birkaç nokta dışında genel görüşünü, tasarım ve dizayn, metodoloji, aktiviteler, dil becerileri, dil ve konu içeriği, öğretilebilirlik, esneklik ve son olarak değerlendirme olarak memnun olmadıklarını göstermektedir. Ancak; katılımcılar kitapların yazı tipi boyutu ve biçiminin öğrenciler için uygun olduğunu ve uygulanan metotların güncel olduğunu belirletmişlerdir. Ayrıca, aktivitelerin anlamlı dil kullanımını desteklediğini ve bireysel, ikili ve grup çalışmalarını içerdiğini söylemişler, dinleme aktivitelerinin iyi kaydedildiğini ve ünite konu başlıklarının küçük öğrencilerin ilgisini çektiğini belirtmişlerdir. Bu çalışma belli bir coğrafi bölgedeki devlet ilkokul İngilizce ders kitaplarını ve 4.sınıf öğrencilerin dinleme becerilerini mercek altına alarak 2013 İngilizce dil eğitim programının güçlü ve zayıf yönlerini (ilk 3 yıl 2'den 4'e) ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Çalışmanın sonunda eğitimciler, eğitim otoriteleri ve eğitim araştırmacıları için bazı çıkarımlarda bulunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4284
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]