İlköğretim yöneltme yazılımı ve bir uygulama
Abstract
Bu tezde öğrencilerin, ilgi, istek, yetenek ve kişilik özelliklerini dikkate alarak; olumlu bir benlik kavramı geliştirebilmelerine, seçeneklerden haberdar olmalarına, potansiyellerinin farkında olarak onu geliştirmeye çalışmalarına, bu doğrultudakararlar alabilmelerine, aldıkları kararların sonuçlarını görebilmelerine ve sorumluluğunu almalarına yönelik bilimsel hizmetlerin düzenli ve sürekli bir biçimde verilmesi anlamını taşıyan yöneltme kavramı incelenmiştir. Yöneltmenin temeli olan eğitim ve rehberlik hizmetleri araştırılmış, ülkemizde yöneltme konusunda yapılan çalışmalar değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda ülkemizde ilköğretim okullarında uygulanan yöneltme çalışmalarının düzenli bir şekilde yürütülmesi amacını taşıyan, yöneltme ile ilgili sınıf rehber öğretmenlerinin öğrencilerine yönelik yapması gerekli tüm çalışmaları kapsayan; yöneltmenin ilkelerine uygun İlköğretim Yöneltme Yazılımı tasarlanmıştır. Hazırlanan program Microsoft Visual Basic, SQL programlama dilleri kullanılarak yazılmıştır. Yöneltme Veritabanı Yönetimi tasarımında Microsoft Access kullanılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [102]