Multiobjective output feedback via LMI optimization and quarter-car actice suspension system
Özet
Bu tezde, doğrusal matris esitşizlik tabanlı otomatik kontrol yaklaşımı ve bu yaklaşımın bir uygulaması olarak düşey ivme ölçümlü çeyrek araç modeli aktif süspansiyon sistemi tasarımı çalışılmıştır. Tasarım amaçları H? performansı, H² performansı, zaman bölgesi kısıtları ve kapalı çevrim kutup alanındaki kısıtların bir karışımıdır. Tasarımı gerçekleştirebilmek için iki serbestlik dereceli çeyrek araç modelinin matematiksel ifadesi kullanılmış ve sistem beyaz gürültü yol girdisine göre tanımlanmıştır. Doğrusal matris eşitsizlik yaklaşımı ile geri beslemeli kontrolcü tasarımı yapılması amaçlanmıştır. Bu kontrolcünün süspansiyon ve tekerlek deformasyonunu istenilen değerlerde tutarken, yolcu konforunu sağlamak amacıyla düşey ivmeyi mümkün olduğu kadar küçültebilmesi gerekmektedir. MATLAB simülasyonları kullanılarak, aktif süspansiyon ve pasif süspansiyon sistemleri karşılaştırılması yapılmıştır. Önerilen yaklaşım, kısıtları verilen değerlerde tutarken mümkün olan en iyi yol konforunu sağlamaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4840
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [81]