Gömülü sistemler için FBGA tabanlı grafik sistemi tasarımı
Özet
Bu tezde iki boyutlu bir grafik işleme ardışık düzeninin FPGA yongasında gerçeklenmesi ele alınmıştır. Tezin hazırlanmasında, gömülü sistemlerdeki değişken grafik ihtiyaçları; piyasada var olan hazır grafik kartlarının gömülü sistem tasarımı kıstaslarına uygun olmaması ve maliyetleri; FPGA ile tasarımın doğasından gelen esnek yapılandırılabilirliğin grafik sistemlerinde sağlayacağı avantajlar motive edici unsurlar olmuştur. Tezde yapılan prototip çalışmada BitBLT, Alfa Karıştırma, Bresenham Metodu ile Doğru Çizme, Poligon Çizme, Poligon Doldurma gibi pikselleştirme IP Çekirdekleri (IP Cores) VHDL dilinde gerçeklenmiştir. Pikselleştirme öncesi renderleme safhaları olan Model Dönüşümleri ve Görüntü Dönüşümleri, FPGA yongasında gömülü CPU IP Çekirdeğinde çalışmak üzere C dilinde gerçeklenmiştir. Aynı zamanda grafik IP Çekirdeklerinin, C fonksiyonları ile CPU tarafından sürülmesi sağlanmıştır. Donanım olarak Xilinx University Program Virtex-II Pro Geliştirme Kiti, geliştirme ortamı olarak Xilinx EDK ve ISE 7.1 kullanılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4841
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [81]