İşletmelerde kalite güvence sistemine geçiş ve küçük ölçekli bir işletmede uygulama
Abstract
İşletmelerde kalitenin yaratılması, geliştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması belirli bir düzen içinde olmalıdır. Bu da Kalite Güvence Sistemi ile sağlanabilir. Müşteriler, mal/hizmet satın alacakları işletmelerde kalitenin sürekli olduğu güvencesini aramaktadırlar. Kalite Güvence Sisteminin varlığı hem işletmelerin kalite düzeyinin yükseltilmesi, hem de müşterilerin kalite beklentilerinin karşılanması nedeniyle önemlidir. Bu çalışmada, günümüzde kalite anlayışları tanıtılmış ve Kalite Güvence Sistemi ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Üretim sektöründe önemli bir paya sahip olan Küçük Ölçekli İşletmelerde Kalite Güvence Sistemi'nin kurulabileceğini göstermek amacıyla, bu kategoriye giren bir fabrikada, Kalite Güvence Sistemi kurulması aşamaları belirli bir sistematik içinde incelenmiş ve seçilen pilot bir süreç içinde örneklenmiştir. Ayrıca Kalite Güvence Sistemi tekniklerinden faydalanılarak bir işlem noktası belirlenmiş, o işlem noktasında kaliteyi iyileştirici bir düzenlemeye gidilmiş ve bunun sonuçlarının izleyen işlemlerdeki bazı problemleri gidereceği gözlenmiştir. Maliyet analizi ile kaliteyi geliştirme çabalarının önemi vurgulanmış ve Kalite Güvence Sistemi'nin işletme genelinde yerleştirilebilmesi için öneriler yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [82]