Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsu, Hakan
dc.contributor.authorAk, Duygu
dc.date.accessioned2007-03-21T09:27:22Z
dc.date.available2007-03-21T09:27:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4966
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstriyel Sanatlar Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 353198en_US
dc.description.abstractBu tezde insan dahil tüm hayvanların yaşam gereksinimlerinden birisi olan oyun ve oyuna dahil olan nesneler; oyuncaklar, oyun gereçleri ele alınmıştır. Bir kültür nesnesi olan oyuncağın dünyadaki gelişim tarihi incelenmiş, Endüstriyelleşme ve Modernizmle birlikte değişen çocuk kavramı, oyuncağa bakış irdelenmiştir. Doğanın sunduğu nesneler, elde yapılan zanaat ürünleri ve basit eşyalardan oluşan 'yaratı nesnesi' olan oyuncağın; II. Dünya Savaşı sonrası çocuk için eğitici, yaratıcılığı geliştirici gibi yönleri düşünülmeye başlanan birer 'ticari tüketim nesnesi' haline geldiği gösterilmiş, modernleşme süreci incelenmiştir. Gelişen bilgisayar teknolojisi ve dijital teknolojilerin modern oyuncaklara etkisi ve değişen oyun anlayışı ele alınmış, bu değişim kültürel ve toplumsal açıdan değerlendirilmiştir. Tezin amacı geçmişten günümüze çocuk ve toplum için ifade ettiği anlamlar değişen oyun ve oyuncak kavramlannın endüstriyel tasarım açısından incelenmesidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri tasarımıen_US
dc.subjectOyuncaklar -- Tarihen_US
dc.titleOyun ve oyuncak kavramlarının tarihsel ve kültürel değişimine endüstriyel tasarım açısından bir bakışen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 84 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record