Hava trafik akış ve kapasite yönetiminde saha kontrol için toplama noktası yaklaşımı
Özet
Bu tez çalışmasının amacı radar kontrollü hava sahalarından, radar kontrolsüz hava sahalarına devredilen uçuşlardaki hava trafik akış ve gecikme sorunlarının incelenmesi ve bu sorunlara çözüm yönteminin geliştirilmesidir. Radar kontrollü hava sahasından radarsız hava sahasına geçişlerde yaşanan gecikmeler hızlı zamanlı simülasyon ortamında, SIMMOD programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analiz sonucu ile gecikme nedenleri belirlenmiştir. Bu çalışmada Türkiye hava sahasından Irak hava sahasına olan trafiklerin devri uygulama alanı olarak belirlenmiştir. Irak hava sahası kaynaklı yaşanan gecikmelerin Türkiye hava sahasına olan etkilerini en aza indirmek için; yaklaşma sıralaması amacı ile kullanılan "Point-Merge" yöntemi yol safhasındaki uçuşlara uyarlanmıştır. Geliştirilen ayırma yöntemi hızlı zamanlı simülasyon metodu ile sınanmış ve sonuçları analiz edilmiştir. Geliştirilen yeni yöntemin hava sahası gecikmeleri, frekans meşguliyeti ve yakıt tüketiminde iyileştirmeler sağladığı saptanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/5208
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [12]