Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUsanmaz, Öznur
dc.contributor.advisorTurgut, Enis Turhan
dc.contributor.authorAksoy, Hakkı
dc.date.accessioned2018-06-13T11:19:20Z
dc.date.available2018-06-13T11:19:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5210
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hava Trafik Kontrol Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 92093en_US
dc.description.abstractUçakların geliş ve kalkış operasyonlarında gerçekleştirdikleri düşük irtifa düz uçuş bölümlerinin sebep olduğu dikey uçuş verimsizliği, operatörlerin maliyet giderlerinde ve olumsuz çevresel etkilerin oluşmasında önemli bir paya sahiptir. Bu sebeple, dikey uçuş verimsizliğini minimuma indirgeyecek veya ortadan kaldıracak yöntemlerden biri olarak görülen devamlı alçalma ve devamlı tırmanma operasyonları geliş ve kalkış operasyonlarında tercih edilen yöntemlerdir. Bu çalışmada, Ankara Esenboğa Havalimanı(ESB), Antalya Havalimanı(AYT) ve Muğla Milas-Bodrum Havalimanlarının(BJV) geliş ve kalkış trafiklerinin dikey profil analizi B738 tipi uçağa ait gerçek uçuş verilerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Dikey profil analizinde, geliş veya kalkış fazında gerçekleşen düşük irtifa düz uçuş bölümünde kat edilen mesafenin seyir irtifasında gerçekleşmesi durumunda potansiyel zaman, yakıt ve emisyon tasarrufu hesaplanmıştır. Geliş trafiklerinde gerçekleşen düşük irtifa düz uçuş başına ortalama tasarruf değerleri, BJV için 65,1 sn zaman, 27 kg yakıt, 85,2 kg CO2, 33,4 kg H2O, 12,7 gr HC, 301,5 gr CO ve 6,7 gr NOX ; AYT için 65,4 sn zaman, 33,4 kg yakıt, 105 kg CO2, 41 kg H2O, 10,5gr HC, 239,8 gr CO ve 41,6 gr NOX ; ESB için 44,8 sn zaman, 17 kg yakıt, 60 kg CO2, 23,5 kg H2O, 29,4 gr HC, 865 gr CO ve 7,7 gr NOX olarak bulunmuştur. Kalkış trafiklerinde gerçekleşen düşük irtifa düz uçuş başına ortalama tasarruf değerleri BJV için 5,2 sn zaman, 6,9 kg yakıt, 21,7 kg CO2, 8,5 kg H2O, 0,4 gr HC, 7,5 gr CO ve 72 gr NOX ; AYT için 8,4 sn zaman, 13,6 kg yakıt, 43 kg CO2, 17 kg H2O, 0,7 gr HC, 13,9 gr CO ve 152 gr NOX olarak bulunmuş ve ESB için kalkışta düşük irtifa düz uçuşa rastlanmamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHava trafik kontrolüen_US
dc.subjectUçaklar -- Motorlaren_US
dc.subjectUçaklar -- Yakıt tüketimien_US
dc.titleGeliş ve kalkış operasyonlarında dikey verimsizliklerin yakıt tüketim ve emisyon etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage84, [18] yaprak : resim, harita + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster