Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Özlem
dc.contributor.authorAslaner, Serkan, 1991- yazar
dc.date.accessioned2018-03-23T10:36:45Z
dc.date.available2018-03-23T10:36:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5211
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hava Trafik Kontrol Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 470515en_US
dc.description.abstractHava taşımacılığına olan talebin giderek artış göstermesi ile birlikte hava trafiğine hizmet veren havalimanı sayısında da artış görülmektedir. Emniyetli, hızlı ve düzenli bir şekilde hava trafik akışının devam edebilmesi için havalimanları ve hava sahasının etkin ve verimli şekilde kullanılması gerekmektedir. Özellikle yeryüzü şekilleri bakımından yoğun ve yüksek dağlık alanlara havalimanlarının kurulması uçakların iniş kalkış operasyonlarında zorluk yaratmaktadır. Bu hava trafik operasyonlarının emniyetli bir şekilde yapılabilmesi için etkin geliş prosedürlerinin tasarlanması önem kazanmaktadır. Günümüzde yere dayalı seyrüsefer yöntemlerinin yerine kullanılmaya başlanan performansa dayalı seyrüsefer (PBN-Performance- based Navigation) yöntemleri ile dağlık alanlara emniyetli uçuş operasyonlarını sağlamak mümkündür. PBN, uçağın yere dayalı bir seyrüsefer noktasından diğer bir seyrüsefer noktasına uçmasını gerektirmeden, uçağın aviyonik sistemlerine yani performansına dayalı bir yöntemdir. PBN yaklaşma prosedürlerinden biri olan yetki gerektiren gerekli seyrüsefer performansı yaklaşması (RNP AR APCH), son yaklaşma ve pas geçme dâhil olmak üzere prosedürün herhangi bir safhasında sabit yarıçap dönüşleri ile dağlık alanlara yerleştirilmiş havaalanlarına yapılan yaklaşmaları kolaylaştırmaktır. Bu çalışmada, RNP AR yaklaşma prosedürünün, mevcut yaklaşma prosedürünün ilk ve orta yaklaşma safhası için RF bacak önerisi ile, dağlık alana kurulmuş olan Kahramanmaraş Havalimanı 25 pisti için tasarlanması amaçlanmıştır. Aynı zamanda, çalışma bölgesinde mevcut uygulanmakta olan yaklaşma prosedürü ile önerilen RNP AR yaklaşma prosedürü uçuş süresi, uçuş mesafesi ve yakıt tüketimi açısından değerlendirilecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleRNP AR yaklaşma prosedür tasarımı ve bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage65 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record