Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTapkın, Serkan
dc.contributor.authorKeskin, Mustafa, [tarih]
dc.date.accessioned2012-02-01T14:54:51Z
dc.date.available2012-02-01T14:54:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5437
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 241557en_US
dc.description.abstractSon yıllarda karayollarında meydana gelen ve aşırı yüklerden ya da iklim değişikliklerinden oluşan bozulmaların neticesinde yol mühendisleri yeni uygulama gelişimlerine yönelmişlerdir. Özellikle oluklanma problemlerine karşı çözümsüzlük devam etmektedir. Bu problem, sürüş konforunu bozduğu gibi, seyahat güvenliğini de tehlikeye atmaktadır. Son çalışmalar ışığında bitüm modifiyesi bu probleme çare olabilmekte hatta iklim koşullarından meydana gelen bozulma ve çatlamalarında önüne geçebilmektedir. Yollarda meydana gelen bozulmaların bir diğer nedeni ise mevcut dizayn prosedürünün gelişen teknolojiye ayak uyduramamasından kaynaklanmaktadır. Teknolojiyle birlikte yük taşıyan araçların taşıma kapasiteleri artmış, lastik iç basınçları ile dingil yüklerinde önemli artışlar meydana gelmiştir. Marshall dizayn metodu yıllardır kullanılmakta olan ve daha halen ülkemizde tercih edilen dizayn metodudur. Ancak bu dizayn sisteminde kullanılan sıkıştırma metodu, arazi üzerindeki silindiraj işlemini tam olarak modelleyememektedir. Bunun yerine geliştirilen yeni dizayn metotlarından en gerçekçisi Superpave (Superior Performing Asphalt Pavements) olarak isimlendirilen “Yüksek Performanslı Asfalt Kaplamalar” dizayn metodudur. Bu çalışmada, Superpave yöntemi ile hazırlanan katkısız ve polipropilen katkılı numuneler ile Marshall dizayn yöntemi ile hazırlanan numunelerin fiziksel ve mekanik özellikleri karşılaştırılmış, özellikle oluklanmaya karşı direnci anlayabilmek için tekrarlı sünme deneyleri yapılmıştır. Ayrıca Superpave dizayn yöntemi 100 mm çaplı numuneler için hiçbir standart üretmediği için bu çalışmanın bir diğer amacı da bu numuneler için yeni bir standart önerilmesidir. Nitekim yapılan çalışmalar göstermiştir ki; orta hacimli trafikler için bu değer 40 dönüş sayısı olmalıdır. Ayrıca Superpave prosedürüyle üretilen numuneler, yürütülmüş olan tekrarlı sünme deneyleri sonucunda çok daha uzun ömürlüdür. Bu yöntemle bulunacak yeni optimum bitüm muhtevası değerleri daha düşük çıkacak ve bitüm yönünden de önemli ekonomik kazançlar sağlanacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAsfalt kaplamaen_US
dc.subjectBitümen_US
dc.subjectYol malzemelerien_US
dc.subjectMalzemeler -- Sünmeen_US
dc.titleSuperpave ve Marshall dizayn yöntemleri ile üretilmiş asfalt numunelerin fiziksel ve mekanik özelliklerindeki farklılıkların belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXXIV, 280 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record