Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞentürk, Sevil
dc.contributor.authorMemiş, Yasin
dc.date.accessioned2016-03-18T10:04:40Z
dc.date.available2016-03-18T10:04:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5549
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstatistik Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 85385en_US
dc.description.abstractMatematik dersine karşı oluşan tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki literatürde üzerinde sıkça durulan önemli araştırma konularından birisidir. Öğrencinin bir konuya olan başarısının artmasında olumlu tutum geliştirmesi oldukça önemli olmaktadır. Negatif tamsayılar konusu ise, özellikle ilköğretim ikinci kademede öğrenilmeye başlanan ve öğrencilerin gerçek hayata uyarlamakta zorlandıkları ve öğrenmekte zorluk yaşadıkları başlıca konuların arasına girmektedir. Bu tez çalışmasında Negatif Tamsayılara karşı tutum ölçeği oluşturulmaya çalışılmıştır. Taslak ölçek 7. ve 8. sınıf 220 öğrenciye uygulanmış, faktör analizi uygulanarak yapı geçerliliği ortaya konulmuş, genel güvenilirlik için Cronbach’s Alpha güvenirlilik katsayısı hesaplanmıştır. Sonuçlar % 95 güven düzeyinde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak 28 madden oluşan tek bir faktör altında toplanan bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek geliştirildikten sonra ilk önce alınan veriler ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki gözlemlenmiş daha sonra ise öğrencilerin tutum ölçeklerinden aldıkları toplam puanlar eşit aralıkta 4’e bölünerek sıralı hale getirilmiş ve öğrencilerin demografik verileri arasındaki ilişki gözlemlenmeye çalışılmıştır. Bağımlı değişkenler sıralı halde olduğu için sıralı lojistik regresyon tekniği tercih edilmiştir. Oluşturulan sıralı lojistik regresyon modellerinden elde edilen sonuçlarda, bir dönem önceki matematik notları ile bir dönem sonraki matematik notları arasında anlamlı bir ilişki gözlenmiştir. Sadece 7. Sınıf verileri ile oluşturulan diğer bir modelde matematik başarı notları ile tutum ölçeği maddelerinin 24 maddesinin değişik kategorilerinin anlamlı bir ilişkide oldukları sonuçlarına varılmıştır. Ayrıca oluşturulan son modelde negatif tam sayılara karşı 7. Sınıfların 8. Sınıflara göre daha olumlu tutum gösterme eğiliminde oldukları ve okul dışında eğitim yardımı alan öğrencilerinde diğer öğrencilere göre daha olumlu tutum gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLojistik regresyon analizien_US
dc.subjectÇok değişkenli analizen_US
dc.subjectSayılar teorisien_US
dc.titleİlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik negatif tamsayılara ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve lojistik regresyonla analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 72 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster