Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Mustafa
dc.contributor.authorBattal, Ünal
dc.date.accessioned2015-10-20T09:41:32Z
dc.date.available2015-10-20T09:41:32Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6393
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sivil Havacılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 125832en_US
dc.description.abstractÖZET: Tüm dünyadaki seyahat potansiyelinin yarısını havayolu taşımacılığı oluşturmaktadır. Hava ulaşımı endüstrisi yıllık 200 milyar ABD dolarlık bir ciroya ve üç milyon kişilik iş veren gücüne sahiptir. Bu nedenlerle havayolu taşımaılığında ileriye dönük talep tahminleri stratejik planlama açısından üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. Bu araştırmada, ilk bölümde işletmelerde stratejik yönetim, stratejik planlama ve ileriye dönük tahmin süreci arasındaki ilişkiler ortaya konmuştur. İkinci bölümde, hava taşımacılığında pazar bölümlemesi, arz ve talep ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde, genel taşımacılık talebinden hava taşımacılığı talebine doğru talep tahmin yöntemleri açıklanmıştır. Son bölümde ise, açıklanan teorik bilgiler ışığında tarifeli ve tarifesiz aşımacılık faaliyeti yapan Türk Havayolları Anonim Ortaklığında bir uygulama yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSivil havacılıken_US
dc.subjectStratejik planlamaen_US
dc.subjectSivil havacılık -- Yolcu trafiğien_US
dc.titleHava taşımacılığında pazarlamada stratejik yönetim unsuru olarak talep tahmin yöntemlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 152, IV y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster